A marketing része a csomagolás, így ezzel is foglalkoztam mostanában. Az érdekes anyagokból két részt emelnék ki. Főleg a kutatások érdekesek. Ezek közül talán az egyik legismertebb a feketekávé teszt. Ennek a lényege röviden annyi, hogy ugyanazzal a kávéval töltöttek meg egy sötétbarna, egy piros, egy sárga és egy kék dobozt. A kísérleti személyekkel mindig közölték, hogy éppen milyen színű dobozból származó kávéból készített italt isznak. A kísérleti alanyok a sötétbarna csomagolású kávét „nagyon erősnek”, a pirosat „gazdag aromájúnak”, a sárgát „kifejezetten gyengének” a kéket pedig „átlagosnak” érezték.

Erről bővebben írnak itt!

Egy 2007-es Californiai kutatásban, amiben 63 3-5 éves gyerek vett részt. akutatók két-két csak csomagolásában eltérő szendvicset mutattak nekik. A feladat az volt, hogy rábökjenek arra, amelyik jobban izlik nekik. Azt az eredményt találták, hogy a McDonalds papírba csomagolt szendvicsét hatszorta jobbízűnek találta, mint a nem márkás csomagolásban lévőt. A kísérletet megismételték,  répát  és tejet csomagoltak Mekis papírba, de hasonló eredményre jutottak: a gyerekek a márkázott csomagolást érezték jobb ízűnek. Az természetes, hogy a márkázás és külsőségek hatással vannak a gyerekekre, de ennek mértéke a kutatókat is meglepte.

Bővebben erről itt olvashatsz a http://csomagolas.blog.hu oldalon, ahonnan a kép is származik! 
Érdemes elgondolkozni ezen!

 

A bejegyzés trackback címe:

https://natessek.blog.hu/api/trackback/id/tr371914457

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása